ΕΓΓΡΑΦΗ

*
*
*
*
*
Πεδία μαρκαρισμένα με αστερίσκο(*) είναι υποχρεωτικά

Γλώσσα

GreekEnglish (United Kingdom)

Επισκέπτες

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter

Αρχική Περί

PDF Εκτύπωση E-mail


3ος Διαδικτυακός Διαγωνισμός ΕΕΕΠ-ΔΤΠΕ - Περίοδος 2010-2011

«Δημιουργήστε ψηφιακά, κατασκευάστε ένα website,

γίνετε πρεσβευτές του τόπου σας»

 

ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ



A. Γενικά στοιχεία

Τίτλος Εργασίας: Σπιναλόγκα

Κατηγορία συμμετοχής: Ιστορία

Διασύνδεση με τη συμμετοχή μας (λινκ) : http://1epal-ag-nikol.las.sch.gr/nhsi

Τίτλος τμήματος/τάξης/ομάδας : Τμήμα: Β' Πληροφορικής / Τάξη: Β' / 1ο ΕΠΑ.Λ. Αγίου Νικολάου Κρήτης

Εκπαιδευτικοί που συμμετέχουν: Ορφανάκης Βασίλης

Πόσοι μαθητές συμμετέχουν στην εργασία αυτή: 13

Οι ηλικίες τους : 16-33

Ηλεκτρονική διεύθυνση επικοινωνίας με το συντονιστή της εργασίας: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.

B. Περιγραφή της περιοχής μας

Ο Άγιος Νικόλαος ( Άγιος για τους Κρητικούς), είναι η πρωτεύουσα του Νομού Λασιθίου και βρίσκεται στη βόρεια ακτογραμμή της Κρήτης, στη Δυτική πλευρά του κόλπου του Μεραμβέλλου. Η ονομασία του προήλθε από το βυζαντινό εκκλησάκι που βρίσκεται στον όρμο Αγίου Νικολάου. Παλαιότερη γνωστή ονομασία, Μαντράκι, καθώς υπήρχαν πολλές μάντρες με κατσίκια που ξεχειμώνιαζαν. Άλλη γνωστή ονομασία κι αυτή που ακόμα χρησιμοποιούν οι κάτοικοι των γύρω χωριών, Γιαλός. Συγκαταλέγεοται στους πιο δημοφιλείς προορισμούς της Ευρώπης. Τα παραδοσιακά χωριά της περιοχής, είναι αντιπροσωπευτικό δείγμα του υπέροχου Ελληνικού τοπίου.

Από το έτος 2000, λόγω του σχεδίου Καποδίστρια, στο Δήμο Αγίου Νικολάου συγχωνεύθηκαν οι κοινότητες Κριτσάς, Ελούντας, Λιμνών, Καλού Χωριού, Βρουχά, Σκινιά, Λούμα, Ζενίων, Έξω Ποτάμων, Κρούστα, Έξω Λακωνίων, Μέσα Λακωνίων και Πρίνας. Από το έτος 2011 κι έπειτα από το νόμο Καλλικράτη, στο δήμο Αγίου Νικολάου συγχωνεύθηκαν ο δήμος Νεαπόλεως και η κοινότητα Βραχασίου.

Η οικονομία της περιοχής βασίζεται στον τουρισμό, στην καλλιέργεια ελιάς και στη μη σταυλισμένη κτηνοτροφία. Οι μόνιμοι κάτοικοι σύμφωνα με την απογραφή του 2001 ήταν 19.593

H Λίμνη Βουλισμένη ( 'Λίμνη' για τους Αγιονικολιώτες) είναι μια μικρή Λιμνοθάλασσα στο κέντρο της πόλης. Πολλοί αρχαίοι μύθοι αναφέρουν τη Λίμνη,οι αρχαιότεροι από τους οποίους θέλουν τις θεές Αθηνά και Άρτεμη να λούζονται σε αυτή. Με τη Λίμνη συνδέονται δύο αστικοί μύθοι, ότι δεν υπάρχει πυθμένας, και ότι η Λίμνη συνδέεται με το ηφαίστειο της Σαντορίνης. Ο τελευταίος μύθος στηρίζεται στο ότι κατά την τελευταία έκρηξη του ηφαιστείου, τα νερά της Λίμνης φούσκωσαν και πλημμύρισαν τις γύρω από αυτήν αποθήκες. Στον πυθμένα της λίμνης υπάρχει πολεμικό υλικό που εγκαταλείφθηκε από τους Γερμανούς στρατιώτες προτού αποχωρήσουν στο τέλος του Δεύτερου Παγκόσμιου Πολέμου.

Ελούντα

Παγκόσμιας φήμης τουριστικό θέρετρο βόρεια του Αγίου Νικολάου, με δαντελωτές ακρογιαλιές υπήνεμες αμμουδιές, πεντακάθαρη θάλασσα, γαλήνιο και πανέμορφο περιβάλλον. Απέχει 10 χιλιόμετρα από τον Άγιο Νικόλαο και ο χαραγμένος στην πλαγιά δρόμος σου δίνει την ευκαιρία να θαυμάσεις το υπέροχο θέαμα του κόλπου του Μεραμπέλλου και του Κόρφου.

Κτισμένη στις νότιες ακτές του κόλπου της Ελούντας, 1 χιλ. δυτικά από την αρχαία Ολούντα στην οποία οφείλει το όνομα της. Είναι το μέρος που προτίμησαν μυθικές μορφές της Μινωικής Κρήτης και ιστορικές μορφές του καιρού μας. Χαμηλά στις προσβάσεις του ορεινού όγκου είναι σκορπισμένα τα 4 χωριά της Ελούντας. Πάνω και Κάτω Ελούντα, Μαυρικιανώ, και ο νεότερος οικισμός , το λιμάνι της Ελούντας το Σκίσμα που χαίρονται τη θάλασσα καθώς απλώνεται μπρος στα μάτια τους με ξεχωριστή ομορφιά και γραφικότητα.

Μια θάλασσα ,όπως την περιγράφει ο Α. Μακριδάκης, ζαφειρένια κάτω από το γαλάζιο φως του ουρανού, ρόδινη στα καλοκαιρινά δειλινά, ασημένια στα φεγγαρόλουστα βράδια. Μια θάλασσα που το φως της σε λούζει, απαλό και γλυκό και σε κάνει όλο ψυχή. Να πλέεις σ΄ αυτή τη θάλασσα ή να τη βλέπεις από μακριά είναι σαν να ονειρεύεσαι με ανοιχτά τα μάτια.

ΕΛΟΥΝΤΑ: Ένα μέρος που λέγεται αλλά δύσκολα περιγράφεται. Ένα μέρος που μόνο ζώντας το μπορείς να το νοιώσεις και μετά...να το ονειρευτείς.

Η Σπιναλόγκα είναι ένα μικρό νησάκι το οποίο κλείνει από τα βόρεια τον κόλπο της Ελούντας. Το αρχαίο του όνομα ήταν Καλυδών αλλά μετά την κατάληψη του από τους Ενετούς ονομάσθηκε Σπιναλόγκα. Οχυρώθηκε άριστα από τους Ενετούς τόσο από κατασκευαστικής και αρχιτεκτονικής άποψης όσο και από απόψεως αισθητικής του όλου τοπίου που και σήμερα ακόμη διατηρεί την αξεπέραστη ομορφιά του.

 

Γ. Περίληψη της εργασίας μας:

Η εργασία μας διαπραγματεύεται την ιστορία του νησιού της Σπιναλόγκα που βρίσκεται στην περιοχή μας. Έχει γίνει αναφορά στην ιστορία του νησιού σε διάφορες περιόδους, δίνοντας βάρος στην περίοδο που είχε χρησιμοποιηθεί ως λεπροκομείο. Υπάρχει φωτογραφικό υλικό και βίντεο με συνεντεύξεις κατοίκων της Σπιναλόγκα. Ένας δορυφορικός χάρτης μας οδηγεί στο μικρό νησάκι που βρίσκεται στην περιοχή μας. Η εργασία μας έγινε στα πλαίσια του μαθήματος ?Βασικές Υπηρεσίες Διαδικτύου?.

 

Δ. Προβλήματα στην πορεία της εργασίας μας:

Το βασικό πρόβλημα που αντιμετωπίσαμε ήταν η πίεση του χρόνου. Επειδή η εργασία έγινε στα πλαίσια του μαθήματος ?Βασικές Υπηρεσίες Διαδικτύου? που είναι μόνο δύο ώρες την εβδομάδα δεν προλαβαίναμε να δουλέψουμε στη διάρκεια του μαθήματος. Αρκετές φορές μέναμε μετά τη λήξη των μαθημάτων στο εργαστήριο για να ολοκληρώσουμε την εργασία μας. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα κάποια μέλη της ομάδας να απουσιάζουν (έπρεπε να φύγουν με λεωφορεία για τα χωριά τους κ.λ.π.).

Επίσης ο μεγάλος όγκος του υλικού που υπήρξε για το θέμα δεν ήταν δυνατό να ψηφιοποιηθεί και να αναρτηθεί. Γι' αυτό έγινε αναφορά βασικά μόνο στην περίοδο που το νησί της Σπιναλόγκα φιλοξένησε τους χανσενικούς.

 

Ε. Κύρια περιγραφή της εργασίας μας ? βασικά στοιχεία της

Πώς οι δραστηριότητές μας και η έρευνά μας με αυτήν την εργασία για το διαδικτυακό εκπαιδευτικό διαγωνισμό «Δημιουργήστε ψηφιακά, κατασκευάστε ένα website, γίνετε πρεσβευτές του τόπου σας» συμπλήρωσαν τη διδασκαλία διδακτικών ενοτήτων των επιμέρους μαθημάτων του αναλυτικού προγράμματος;

Η εργασία έγινε στα πλαίσια του μαθήματος "Βασικές Υπηρεσίες Διαδικτύου" που διδάσκεται δύο ώρες την εβδομάδα. Στην αρχή (Α' τετράμηνο) το μάθημα είναι θεωρητικό αφού οι μαθητές πρέπει εξοικειωθούν με κάποιες βασικές έννοιες (δίκτυο, διαδίκτυο, δομικά στοιχεία δικτύων, τεχνικές μεταγωγής κ.α.).

Στη συνέχεια (Β' Τετράμηνο) γίνεται αναλυτική περιγραφή και επίδειξη των Βασικών Υπηρεσιών του Διαδικτύου (www, e-mail, ftp κ.α.).  Η εργασία ήταν ένα "ζωντανό" παράδειγμα για όλες τις υπηρεσίες που θέλαμε να δούμε. Για παράδειγμα, αντί να μιλήσουμε γενικά για την υπηρεσία του e-mail οι μαθητές έφτιαξαν τα δικά τους e-mail για να μπορούν να επικοινωνούν και να ανταλλάσσουν αρχεία σχετικά με την εργασία. Όταν στην υπηρεσία www μιλήσαμε για στατικές και δυναμικές σελίδες αποφασίστηκε ότι η ιστοσελίδα μας θα είναι δυναμική. Όταν για παράδειγμα μιλούσαμε για αναζήτηση πληροφοριών στο διαδίκτυο, οι αναζητήσεις μας ήταν συγκεκριμένες με το θέμα μας. Όταν μιλήσαμε για την υπηρεσία ftp τα παιδιά το χρησιμοποίησαν για να ανεβάσουν (ή να κατεβάσουν όποτε χρειαζότανε) αρχεία από το server. Τέλος η επεξεργασία εικόνας και βίντεο έδωσε νέα γνώση στους μαθητές γύρω από τα πολυμέσα.

Τέλος είναι σημαντικό ότι κατά τη διδασκαλία έγινε ανάλυση των απαιτήσεων της ιστοσελίδας, έγινε η επιλογή του θέματος, δημιουργήθηκε ένα πλάνο εργασίας, συγκροτήθηκαν ομάδες εργασίας, έγινε ένα αυστηρό χρονοδιάγραμμα και τέλος ακολούθησε η σύνθεση των προϊόντων κάθε ομάδας. Έτσι ολοκληρώσαμε την υλοποίηση και στη συνέχεια έγινε ένας βιαστικός έλεγχος (λόγω πίεσης χρόνου).  Είναι σημαντικό ότι μάθαμε να δουλεύουμε σαν ομάδα!

 

Τι καινούργιο μάθαμε ? ποιες νέες ιδέες σκεφτήκαμε.

Το βασικό που έμαθαν οι μαθητές ήταν το πως δουλεύουμε σαν μια ομάδα. Δημιουργήσαμε υποομάδες έργων οι οποίες μέσω του επικεφαλή τους συντόνιζαν την εργασία τους. Υπήρξε αυστηρό χρονοδιάγραμμα το οποίο ακολουθήσαμε μέχρι την ολοκλήρωση της εργασίας.

Επίσης πέρα από τα εργαλεία που μάθαμε και χρησιμοποιήσαμε για τη δημιουργία της ιστοσελίδας μας μάθαμε να δουλεύουμε και εξ αποστάσεως χρησιμοποιώντας κοινόχρηστα έγγραφα στο Google docs.

Τέλος, η βασική ιδέα που θελήσαμε να υλοποιήσουμε ήταν η αλληλεπίδραση με τους επισκέπτες. Γι' αυτό:

α) έγινε αποδεκτή η πρόταση για υλοποίηση της ιστοσελίδες σε δύο γλώσσες

β) υπάρχει η δυνατότητα οι επισκέπτες να αφήσουν ένα σύντομο σχόλιο

γ) υπάρχει η δυνατότητα εγγραφής μελών τα οποία θα μπορούν να αναπτύξουν τις απόψεις τους για τη Σπιναλόγκα μέσα από το forum.

Σκέψη που δεν προλάβαμε να υλοποιήσουμε ήταν η δυνατότητα ανάρτησης υλικού κατευθείαν από τους επισκέπτες.

 

Τι εργαλεία και τεχνολογίες πληροφορικής χρησιμοποιήσαμε.

Τα εργαλεία πληροφορικής που χρησιμοποιήθηκαν είναι βασισμένα σε Ελεύθερο Λογισμικό / Λογισμικό Ανοικτού Κώδικα (ΕΛ/ΛΑΚ) και όχι σε Κλειστού τύπου Λογισμικά που είχαν συνηθίσει να χρησιμοποιούν οι μαθητές μέχρι τώρα. Αυτό προέκυψε μετά από συζήτηση με τους μαθητές οι οποίοι έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον στο να μάθουν να χρησιμοποιούν και τέτοιου είδους λογισμικά. Έτσι για τη συγγραφή των κειμένων κ.λ.π. χρησιμοποιήθηκε το Open Office (http://el.openoffice.org). Για την ηλεκτρονική μας επικοινωνία δημιουργήσαμε λογαριασμούς στο Gmail (http://www.gmail.com) και με τη χρήση του Google Docs κρατούσαμε σημειώσεις σε ένα κοινόχρηστο έγγραφο. Η επεξεργασία των εικόνων έγινε με το λογισμικό Gimp (http://www.gimp.org). Ξεκινήσαμε και "στήσαμε" την ιστοσελίδα μας τοπικά χρησιμοποιώντας το Xampp (http://www.apachefriends.org/en/xampp.html) κάνοντας αναφορά στα βασικά εργαλεία όπως τον Apache Web Server, τη γλώσσα PΗP και τη βάση δεδομένων ΜySQL, εργαλεία που απαιτούνται για τη δημιουργία μιας δυναμικής ιστοσελίδας. Στη συνέχεια έγινε επιλογή (πάλι μετά από συζήτηση και σχετική έρευνα) του CMS που θα χρησιμοποιούσαμε. Επιλέχθηκε το Joomla CMS (http://www.joomla.gr) για το βασικό λόγο ότι υπάρχει συνεχής και πολυετής υποστήριξη από την ελληνική κοινότητα καθώς επίσης προσφέρει μεγάλη γκάμα εφαρμογών και πρόσθετων.  Έγινε η εγκατάσταση του CMS Joomla ver 1.5.23 δύο φορές. Μια φορά τοπικά και μία στο live server μας. Το ανέβασμα των αρχείων έγινε με τη χρήση του προγράμματος FTP FileZilla (http://filezilla-project.org).

Αρκετές φορές που έπρεπε να αλλάξουμε τον κώδικα σε κάποια σημεία (μετάφραση στα ελληνικά, template, css κ.α.) έγινε χρήση του κειμενογράφου Notepad++ (http://notepad-plus-plus.org).

 

Με ποιους τρόπους γίναμε (με την εργασία μας) «πρεσβευτές» της τοπικής κοινότητας μέσα από το διαδίκτυο.

Η επιλογή του συγκεκριμένου θέματος έγινε από τους μαθητές με σκοπό να προβάλουν ένα ιστορικό μνημείο του τόπου μας για το οποίο οι αναφορές που υπάρχουν στο διαδίκτυο βρίσκονται μόνο στη wikipedia, σε ιστοσελίδες τουριστικών οδηγών, και σε κάποια blogs. Δεν υπάρχει μια ιστοσελίδα αποκλειστικά και μόνο για τη Σπιναλόγκα που να περιέχει ότι υλικό υπάρχει γύρω από το νησί. Αυτό ώθησε τους μαθητές να κάνουν ένα ξεκίνημα με αποκλειστικό θέμα το νησί της Σπιναλόγκα. Ελπίζουμε στο μέλλον να ολοκληρωθεί η προσπάθεια και να προστεθούν και άλλα στοιχεία. Ευελπιστούμε η ιστοσελίδα μας να γίνει σημείο συνάντησης και ανταλλαγής απόψεων για το συγκεκριμένο θέμα.

 

Αντίκτυπος της εργασίας μας στην τοπική μας κοινότητα (σχολείο-γειτονιά-συνοικία).

Οι μαθητές ενεργοποιήθηκαν και λόγω του θέματος έγινε συζήτηση και σε άλλα μαθήματα (π.χ. στο μάθημα της Ιστορίας και λόγω των δύο γλωσσών που χρησιμοποιήσαμε και στο μάθημα των Αγγλικών). Δόθηκε έτσι η ευκαιρία συζήτησης  και με άλλους μαθητές και με άλλους εκπαιδευτικούς για ένα θέμα της τοπικής μας ιστορίας.

Υπήρξε και δημοσίευμα στην τοπική εφημερίδα, με αποτέλεσμα να ενημερωθεί η ευρύτερη κοινωνία και να αναδειχθούν οι γνώσεις και οι δεξιότητες των μαθητών των Επαγγελματικών Λυκείων.


Πώς πήραν μέρος άλλα μέλη της κοινότητάς μας στην εργασία μας βοηθώντας εθελοντικά.

Τα μέλη τη σχολικής κοινότητας μας βοήθησαν πάρα πολύ με τις παρατηρήσεις τους. Η Διεύθυνση, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές του σχολείου μας, αγκάλιασαν την προσπάθεά μας και με τις καίριες παρατηρήσεις τους μας βοήθησαν στο να διορθώσουμε και να προσθέσουμε πράγματα στην εργασίας μας.

 

Ανακαλύψεις ? απρόοπτα ? εκπλήξεις

Οι μαθητές ?ξέφυγαν? από τα στενά πλαίσια που θέτει το μάθημα και συνδύασαν τη θεωριτική γνώση με την πράξη παράγοντας ένα προϊόν υψηλών προδιαγραφών. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να αναπτυχθεί το ενδιαφέρον των μαθητών πέρα από τα όρια της ύλης του μαθήματος και σε νέες τεχνολογίες για την ανάπτυξη ιστοσελίδων.

Η ευχάριστη έκπληξη ήταν το πόσο εύκολο τους φάνηκε κάτι που μέχρι πρότινος τους φαινόταν κάτι άπιαστο και ακατόρθωτο.