ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ



4ος Διαδικτυακός Διαγωνισμός ΕΕΕΠ-ΔΤΠΕ

περίοδος 2011-2012

«Δημιουργήστε ψηφιακά, κατασκευάστε ένα website, γίνετε πρεσβευτές του τόπου σας»


A. Γενικά στοιχεία

Τίτλος Εργασίας: Hydrobot
Κατηγορία συμμετοχής: 10η κατηγορία – Σχολική ζωή
Διασύνδεση με τη συμμετοχή μας (λινκ) : http://1epal-ag-nikol.las.sch.gr/robot/
Τίτλος τμήματος/τάξης/ομάδας : Ομάδα μαθητών του Β’ πληροφορικής 1 και Β’ πληροφορικής 2 του 1ου Επαγγελματικού Λυκείου Αγ. Νικολάου Κρήτης Εκπαιδευτικοί που συμμετέχουν: Ο εκπαιδευτικός της τάξης, κος Ταμπουρατζής Εμμ.
Πόσοι μαθητές συμμετέχουν στην εργασία αυτή: 10
Οι ηλικίες τους : 16-18 ετών
Ηλεκτρονική διεύθυνση επικοινωνίας με το συντονιστή της εργασίας: tampouratzis@sch.gr

B. Περιγραφή της περιοχής μας

Ο Άγιος Νικόλαος είναι η πρωτεύουσα του νομού Λασιθίου και βρίσκεται στη βόρεια ακτογραμμή της Κρήτης, στη δυτική πλευρά του κόλπου, του Μεραμβέλλου. Η ονομασία του προήλθε από το βυζαντινό εκκλησάκι που βρίσκεται στον όρμο Αγίου Νικολάου .Συγκαταλέγεται στους πιο δημοφιλείς προορισμούς της Ευρώπης.
Το έτος 2000, λόγω του σχεδίου Καποδίστρια, στο δήμο Αγίου Νικολάου συγχωνεύθηκαν οι κοινότητες Κριτσάς, Ελούντας, Λιμνών, Καλού Χωριού, Βρουχά, Σκινιά, Λούμα, Ζενίων, Έξω Ποτάμων, Κρούστα, Έξω Λακωνίων, Μέσα Λακωνίων και Πρίνας. Το έτος 2011 σύμφωνα με το νόμο Καλλικράτη, στο δήμο Αγίου Νικολάου συγχωνεύθηκαν ο δήμος Νεαπόλεως και η κοινότητα Βραχασίου.Τα παραδοσιακά χωριά της περιοχής, είναι αντιπροσωπευτικό δείγμα του υπέροχου ελληνικού τοπίου.
Η οικονομία της περιοχής βασίζεται στον τουρισμό, στην καλλιέργεια ελιάς και στη μη σταυλισμένη κτηνοτροφία. Οι μόνιμοι κάτοικοι σύμφωνα με την απογραφή του 2001 ήταν 19.593
H λίμνη, « Βουλισμένη », (ή απλώς «Λίμνη» για τους κατοίκους της περιοχής) είναι μια μικρή λιμνοθάλασσα στο κέντρο της πόλης. Πολλοί αρχαίοι μύθοι την αναφέρουν, οι αρχαιότεροι από τους οποίους θέλουν τις θεές, Αθηνά και Άρτεμη, να λούζονται σε αυτή. Με τη «Λίμνη» συνδέονται επίσης και δύο αστικοί μύθοι, ότι δεν υπάρχει πυθμένας, και ότι επικοινωνεί υποθαλάσσια με το ηφαίστειο της Σαντορίνης. Ο τελευταίος μύθος στηρίζεται στο ότι κατά την τελευταία έκρηξη του ηφαιστείου, τα νερά της Λίμνης φούσκωσαν και πλημμύρισαν τις γύρω από αυτήν αποθήκες.

Ελούντα:
Πρόκειται για τουριστικό θέρετρο βόρεια του Αγίου Νικολάου, με δαντελωτές ακρογιαλιές, υπήνεμες αμμουδιές, πεντακάθαρη θάλασσα, γαλήνιο και πανέμορφο περιβάλλον. Αποτελεί ένα από τους πιο δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς προσελκύοντας όχι μόνο εγχώριο αλλά κυρίως διεθνή τουρισμό. Απέχει δέκα χιλιόμετρα από τον Άγιο Νικόλαο και ο χαραγμένος στην πλαγιά δρόμος σου δίνει την ευκαιρία να θαυμάσεις το υπέροχο θέαμα του κόλπου του Μεραμπέλλου και του Κόρφου.
Κτισμένη στις νότιες ακτές του κόλπου, του Μεραμπέλου , βρίσκεται η Ελούντα ένα χιλ. δυτικά από την αρχαία Ολούντα στην οποία οφείλει το όνομά της. Χαμηλά στις προσβάσεις του ορεινού όγκου είναι σκορπισμένα τα τέσσερα χωριά της Ελούντας, Πάνω και Κάτω Ελούντα, Μαυρικιανό, και ο νεότερος οικισμός . Το λιμάνι της Ελούντας ονομάζεται Σκίσμα και χαρακτηρίζεται από ξεχωριστή ομορφιά και γραφικότητα καθώς από εκεί διακρίνεται η απέναντι στεριά , το «Νησί» αλλά και το νησάκι, Σπιναλόγκα.

Γ. Περίληψη της εργασίας μας:

Η εργασία μας πραγματεύεται την κατασκευή, τις δοκιμές αλλά και τη μελλοντική χρήση του Hydrobot, που κατασκευάζεται στο σχολείο μας από μια άλλη ομάδα μαθητών και καθηγητών. Επίσης κάνουμε αναφορά και στις τρεις περιοχές όπου έχουν επιλεγεί για να γίνουν στο μέλλον μετρήσεις από το Hydrobot. Η εργασία μας πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια του μαθήματος «Προγραμματιστικά εργαλεία για το διαδίκτυο» που διδάσκεται στην Β’ τάξη του επαγγελματικού λυκείου.

Δ. Προβλήματα στην πορεία της εργασίας μας

Tο βασικότερο πρόβλημα για την υλοποίηση της εργασίας μας ήταν η «έλλειψη χρόνου». Λάβαμε μέρος στο διαγωνισμό τον τελευταίο μήνα , περίοδος που η σχολική χρονιά τελείωνε και προκειμένου να προλάβουμε τις προθεσμίες υποβολής, όπως ορίστηκαν από τους οργανωτές του διαγωνισμού, έπρεπε αρκετές φορές να μένουμε μετά τη λήξη των μαθημάτων στο εργαστήριο για να ολοκληρώσουμε την εργασία μας.

Ε. Κύρια περιγραφή της εργασίας μας – βασικά στοιχεία της
Πώς οι δραστηριότητές μας και η έρευνά μας με αυτήν την εργασία για το διαδικτυακό εκπαιδευτικό διαγωνισμό «Δημιουργήστε ψηφιακά, κατασκευάστε ένα website, γίνετε πρεσβευτές του τόπου σας» συμπλήρωσαν τη διδασκαλία διδακτικών ενοτήτων των επιμέρους μαθημάτων του αναλυτικού προγράμματος;

Η εργασία μας έγινε στα πλαίσια του μαθήματος «Προγραμματιστικά εργαλεία για το διαδίκτυο» που διδάσκεται τέσσερις ώρες την εβδομάδα στην Β’ τάξη του επαγγελματικού λυκείου. Στα πρώτα μαθήματα το μάθημα είναι θεωρητικό μιας και οι μαθητές πρέπει να εξοικειωθούν με βασικές έννοιες του διαδικτύου και ειδικότερα του παγκόσμιου ιστού. Στη συνέχεια διδάσκεται η γλώσσα HTML που είναι η βάση για την κατασκευή ιστοσελίδων και η γνώση της έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην κατασκευή της ιστοσελίδας μας. Στα τελευταία μαθήματα έγινε αναφορά και σε επαγγελματικά προγράμματα κατασκευής ιστοσελίδων όπως το Dreamweaver που ήταν το βασικό εργαλείο για την κατασκευή της ιστοσελίδας μας.
Τέλος σημαντικό είναι ότι κατά τη διδασκαλία έγινε ανάλυση των απαιτήσεων της ιστοσελίδας, έγινε η επιλογή του θέματος, δημιουργήθηκε ένα πλάνο εργασίας, συγκροτήθηκαν ομάδες εργασίας, έγινε ένα αυστηρό χρονοδιάγραμμα και τέλος ακολούθησε η σύνθεση των προϊόντων κάθε ομάδας. Έτσι ολοκληρώσαμε την υλοποίηση και στη συνέχεια έγινε ο απαραίτητος έλεγχος της ιστοσελίδας.

Τι καινούργιο μάθαμε – ποιες νέες ιδέες σκεφτήκαμε.

Το βασικό που έμαθαν οι μαθητές ήταν το πώς δουλεύουμε ως μια ομάδα. Δημιουργήσαμε υποομάδες έργων οι οποίες μέσω του επικεφαλής τους συντόνιζαν την εργασία τους. Με αυτό τον τρόπο οι μαθητές δούλεψαν μεθοδικά μαθαίνοντας παράλληλα να συνεργάζονται. Επίσης έμαθαν την χρήση επαγγελματικών προγραμμάτων κατασκευής ιστοσελίδων αλλά και επεξεργασίας εικόνας.
Κατά τη διάρκεια κατασκευής της ιστοσελίδας σκεφτήκαμε την δημιουργία ενός flash intro που μια ομάδα ανέλαβε να υλοποιήσει.

Τι εργαλεία και τεχνολογίες πληροφορικής χρησιμοποιήσαμε.

Για την ηλεκτρονική μας επικοινωνία δημιουργήσαμε λογαριασμούς στο Gmail (http://www.gmail.com) και με τη χρήση του Google Docs κρατούσαμε σημειώσεις σε ένα κοινόχρηστο έγγραφο. Η επεξεργασία των εικόνων έγινε με το fireworks ενώ η κατασκευή της ιστοσελίδας με το Dreamweaver και το flash.Ακόμη για πρώτη φορά έγινε από τους μαθητές χρήση του google drive όπου αποθηκεύαμε τα αρχεία μας και κρατούσαμε αντίγραφα ασφαλείας. Τέλος, χρησιμοποιήσαμε και script σε java που βρήκαμε ελεύθερα στο διαδίκτυο για την καλύτερη εμφάνιση της σελίδας μας.

Με ποιους τρόπους γίναμε (με την εργασία μας) «πρεσβευτές» της τοπικής κοινότητας μέσα από το διαδίκτυο.

Η επιλογή του συγκεκριμένου θέματος έγινε από τους μαθητές με σκοπό να προβάλουν μια δραστηριότητα από τους συμμαθητές τους αλλά και παράλληλα να αναδείξουν την ομορφιά του τόπου μας μέσα από της περιοχές όπου θα γίνουν οι μετρήσεις του hydrobot

Αντίκτυπος της εργασίας μας στην τοπική μας κοινότητα (σχολείο-γειτονιά-συνοικία).

Οι μαθητές ενεργοποιήθηκαν και λόγω του θέματος έγινε συζήτηση και σε άλλα μαθήματα (όπως φυσική).

Πώς πήραν μέρος άλλα μέλη της κοινότητάς μας στην εργασία μας βοηθώντας εθελοντικά.

Οι μαθητές και οι καθηγητές της ομάδας που κατασκεύασε το hydrobot βοήθησαν στην κατασκευή της ιστοσελίδας με το να μας παρέχουν άφθονο υλικό (φωτογραφίες, video, κείμενα) και πληροφορίες που μας ήταν απαραίτητες για την υλοποίηση του έργου μας.

Ανακαλύψεις – απρόοπτα – εκπλήξεις

Οι μαθητές “ξέφυγαν” από τα στενά πλαίσια που θέτει το μάθημα και συνδύασαν τη θεωρητική γνώση με την πράξη.


Copyright © 2012 Επαλ Αγίου Νικολάου